Sunday, December 30, 2012

Assalamualaikum w.b.t

Dah penghujung 2012...entry setahun sekali namanya ni...jimat masa, kos, dan tenaga nk menaip..byk perkara yg berlaku sepanjang tahun ni...sedih, gembira, semuanya ada,..baru la indah kehidupan ni, kannnnn...ape2 pon, alhamdulillah,..syukur sgt2 dgn rezeki setiap hari, kesihatan yg baik, family yg sntiasa ada masa susah n senang, & jugak kawan2 yg sntiasa menceriakan & menggiler...

Rezeki, jodoh, ajal & maut semuanya di tangan Allah...semua tu rahsia Allah...nak kongsi cerita sket, baru2 ni dikejutkan ngn berita yg kawan sejak dari zaman sekolah rendah, Isnida, meninggal dunia lebih kurang pukul 4.45 petang, hari Khamis, 27 Dis 2012...actually, ada rase terkilan & sedih sebab tak berkesempatan nk melawat arwah semasa beliau sakit n sebenarnya, tak tau pon yg arwah sakit teruk...Mengikut kata mak arwah yg juga merupakan Teacher aku mase sek. ren., arwah meninggal akibat sakit radang paru2...pas dgr citer dari mak arwah,..bagi aku,..arwah sgt kuat & tabah dlm menghadapi sakit beliau...sedih rasa hati bila tgk ketabahan mak dan ayah arwah yg sememangnya dah bersedia & redha dgn pemergian arwah...Khairil Isnida bt. Kasim, 1 Oktober 1984 - 27 Disember 2012,...semoga rohnya tenang di sana, dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman... Al-fatihah...

Sekian sahaja...dah 30hb Dis ni...c u next year...hope, 2013 will be much better than 2012...adiosss...


Wednesday, December 7, 2011

Al-fatihah


Al-fatihah...

Sabtu, 3/12/11, jam 8.30 malam, mak tepon n bagi tau berita sedih... Ayie, jiran depan umah kitorg, lemas kat sungai lebih kurang pukul 4.30 petang...tapi, smpai ke malam tu, tak jumpa2 lagi...sehinggalah semalam, pukul 5 ptg mak kol lagi, bagi tau yang baru je jumpa aruah kat loji air...maknanya, 4 hari gak la operasi mencari dibuat & akhirnya, jumpa gak...

sgt2 terkejut sbnrnya dgn berita tu...rase mcm baru je nmpk aruah mase balik kg ari tu..tapi, itu lah kenyataannya..dia dah pergi utk selama2 nya...ajal & maut semuanya di tgn Allah...takkan dpt diramal pun...hari ni sihat wal'afiat, esok lusa blom tau lagi ape yg akan terjadi...

semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman...semoga keluarganya redha & tabah di atas pemergian aruah...

Thursday, November 3, 2011

?????

hepi kah guaaaaa??? takde perasan utk seketika...gua akan hepi klu seme org pon hepiiii...tapiii...macam2 jadi rasenya skrg niiii...perasaan pon dh tak bape nk stabil...berat mata memandang...berat lagi bahu yg memikul....ape yg gua bleh buat...gua harap n akan sntiasa berdoa moga2 kami semua akan mendapat sinar bahagia yg lebih baik...setiap yg berlaku ada hikmahnya...berat atau tak dugaan tu,...yg pasti...Allah sntiasa ada utk kita...

rezeki Allah itu luas...insyaAllah...smga dipermudahkan segalanya...so, now,...kuatkan la ape yg makin kurang dalam diri ni...semangat oh semangat...sila kembali kpd sy...ade tanggungjawab yg perlu dilaksanakan...smoga diberi rezeki yg halal....kepala rase sgt beratttttttt...tido je la dulu kannnnnn....huhuhuhu....zzzzzzzzzzz


29 n 30hb Oktober,... cuti2 Malaysia di Bandar Melaka...aku, tikah, nor, kimi n lela...tmpt tido - Hotel Yellow Mansion,..ok la..puas hati & selesa...ape yg bestttttttttttt???cuti, of coz la syokkkkkk...duit pon abis byk la kannnn...takpe2..yg penting, hati gumbira n hilang skjp segala macam perasaan yg tak sedap...

Antara tempat2 menarik yg kitorg gi, byk la gak...muzium, kapal, menara taming sari, A famosa, naik river cruise, zoo Melaka, dataran pahlawan, mahkota parade & Jusco...hehehe...disebabkan mase yg tak begitu byk, so, tak bleh la nk berlama-lamaan di stiap destinasi yg dituju tu..tapi, ape2 pon, ttp puas hati & enjoy laaaa..

sooooo, next destination for cuti2 malaysia??? lain kali punya citerrr...depends on our budget...mekasihhhhh....

Friday, October 14, 2011

الَّلهُمَّ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ العَجْزِ وَالكَسَلِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ البُخْلِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ غَلَبَةِ الدَّينِ وقَهْرِ الرِّجَالِ

“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada dukacita dan rasa sedih; aku berlindung denganMu daripada lemah dan malas; aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan penindasan orang.”

Semoga dipermudahkan dalam segala hal....aminnnnn....

Friday, October 7, 2011


Syukur masih bernafas lagi...syukur atas nikmat rezeki yg tak pernah putus...semoga dipermudahkan segala urusanku, keluarga, sahabat2 dan seluruh umat Islam di dunia ni..semoga hari2 akan datang lebih baek...mari berdoa:

Terima kasih Ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan...terima kasih juga untuk setiap rezeki yg Engkau kurniakan. Terima kasih untuk cubaan yang Engkau turunkan. Terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku...dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu.

Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa, aku lupa, aku tersilap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besar kasihMu...Engkau tetap melindungi aku walaupun kekadang aku kalut merungut ketika saat-saat lemahku datang. Aku tidak pernah menafikan hakMu sebagai Khaliq walaupun terkadang aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih.

Ampunkan aku Ya Allah pabila aku merintih nasibku di hadapanMu. Kalau bukan kepadaMu, kepada siapa lagi harus ku mengadu? Aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini Ya Allah..namun aku hanyalah hambaMu yang dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran. Ada masanya aku goyah keimanan. Ada masanya aku hampir terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpahan kasih sayangMu, Engkau menarikku kembali jauh daripada kesesatan.

Dalam usia begini...aku ingin menjadi lebih dekat padaMu Ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini...aku ingin lebih merinduiMu Ya Rahim. Dalam usia meniti senja ini...aku ingin sekali menyambut panggilan KaabahMu Ya Al Malik. Dalam usia ubanan ini yang ku inginkan hanyalah ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada yang sudi.

Ya Muhaimin..pimpinlah tangan hambaMu ini...pimpinlah hati hambaMu ini..pimpinlah langkah hambaMu ini akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus..sebagai hambaMu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku...bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustakimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.

Ya Al Hakiim..berikanlah ilham kepadaku agar aku mampu terus berkarya agar aku terus mampu memberikan sedikit ikhtibar dan dakwah dengan caraku. Hulurkan kepadaku bijaksana agar aku mampu terus memacu kalam keinsanan sehingga tiba masanya Engkau menjemputku pergi.

Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku..Engkaulah Ya Maha Besar...peliharalah aku ini agar terus berpegang teguh pada taliMu.

Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir di bumiMu ini Ya Al Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin...


Tuesday, September 20, 2011


HARI BAHAGIA SAHABAT GUA...CONGRATULATIONSSSSZZZ...

16 September 2011...majlis akad nikah...sgt santek...sopan...manis & ayu gituuuuuuu...

ayaq mata kegembiraan pas dgr perkataan "SAH"... dengan sekali lafaz jek....tahniah En. Zyuraimi & Puan Hidayah...

kami sebagai kawan2 akan sentiasa mendoakan yg terbaik utk kalian berdua....

sesi sarung2 cincin...skrg dh bleh pegang2, pndang2, jeling2 & seme skali la..alhamdulillah...hehehe...

17 September 2011...hari persandingan...cantek & segak si raja sehari ni bertemakan biru...hehehe...selingan jap...mekasih pada mak pengantin utk tajaan baju pengapit pompuan ni..i likeee it...

Sesi potong memotong kek...slmt melangkah ke alam perkahwinan...semoga hidup ni sntiasa dlm perlindungan dan redha Allah S.W.T...

keceriaan berganda2...smoga cepat2 dapat dok skali, bertambah2 rezeki & dikurniakan anak2 yg soleh & solehah...semoga ikatan cinta yg terjalin semakin berkembang dari hari ke hari & kekal selamanya...

utk pengantin baru...semoga menjadi isteri terbaik utk suami tercinta...jagalah apa yg perlu dijaga bila berstatus isteri orang ni...& as usual, sbg kawan, mcm dolu2 gak, bile2 diperlukan...gua akan bersedia berkhidmat klu mampu ler...last skali..maaf sekiranya ada kekurangan dlm menjalankan tugas sbg pengapit..kikikiki...c u in loq staq, insyaAllah...All da bestttttt!!!

*gambar2 dicilok dari FB..mekasihhh*

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com