Wednesday, December 7, 2011

Al-fatihah


Al-fatihah...

Sabtu, 3/12/11, jam 8.30 malam, mak tepon n bagi tau berita sedih... Ayie, jiran depan umah kitorg, lemas kat sungai lebih kurang pukul 4.30 petang...tapi, smpai ke malam tu, tak jumpa2 lagi...sehinggalah semalam, pukul 5 ptg mak kol lagi, bagi tau yang baru je jumpa aruah kat loji air...maknanya, 4 hari gak la operasi mencari dibuat & akhirnya, jumpa gak...

sgt2 terkejut sbnrnya dgn berita tu...rase mcm baru je nmpk aruah mase balik kg ari tu..tapi, itu lah kenyataannya..dia dah pergi utk selama2 nya...ajal & maut semuanya di tgn Allah...takkan dpt diramal pun...hari ni sihat wal'afiat, esok lusa blom tau lagi ape yg akan terjadi...

semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman...semoga keluarganya redha & tabah di atas pemergian aruah...

Thursday, November 3, 2011

?????

hepi kah guaaaaa??? takde perasan utk seketika...gua akan hepi klu seme org pon hepiiii...tapiii...macam2 jadi rasenya skrg niiii...perasaan pon dh tak bape nk stabil...berat mata memandang...berat lagi bahu yg memikul....ape yg gua bleh buat...gua harap n akan sntiasa berdoa moga2 kami semua akan mendapat sinar bahagia yg lebih baik...setiap yg berlaku ada hikmahnya...berat atau tak dugaan tu,...yg pasti...Allah sntiasa ada utk kita...

rezeki Allah itu luas...insyaAllah...smga dipermudahkan segalanya...so, now,...kuatkan la ape yg makin kurang dalam diri ni...semangat oh semangat...sila kembali kpd sy...ade tanggungjawab yg perlu dilaksanakan...smoga diberi rezeki yg halal....kepala rase sgt beratttttttt...tido je la dulu kannnnnn....huhuhuhu....zzzzzzzzzzz


29 n 30hb Oktober,... cuti2 Malaysia di Bandar Melaka...aku, tikah, nor, kimi n lela...tmpt tido - Hotel Yellow Mansion,..ok la..puas hati & selesa...ape yg bestttttttttttt???cuti, of coz la syokkkkkk...duit pon abis byk la kannnn...takpe2..yg penting, hati gumbira n hilang skjp segala macam perasaan yg tak sedap...

Antara tempat2 menarik yg kitorg gi, byk la gak...muzium, kapal, menara taming sari, A famosa, naik river cruise, zoo Melaka, dataran pahlawan, mahkota parade & Jusco...hehehe...disebabkan mase yg tak begitu byk, so, tak bleh la nk berlama-lamaan di stiap destinasi yg dituju tu..tapi, ape2 pon, ttp puas hati & enjoy laaaa..

sooooo, next destination for cuti2 malaysia??? lain kali punya citerrr...depends on our budget...mekasihhhhh....

Friday, October 14, 2011

الَّلهُمَّ إِنِّي أَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْهَمِّ وَالْحَزَنِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ العَجْزِ وَالكَسَلِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ الْجُبْنِ البُخْلِ ، وَأَعُوْذُ بِكَ مِنَ غَلَبَةِ الدَّينِ وقَهْرِ الرِّجَالِ

“Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada dukacita dan rasa sedih; aku berlindung denganMu daripada lemah dan malas; aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil; dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan penindasan orang.”

Semoga dipermudahkan dalam segala hal....aminnnnn....

Friday, October 7, 2011


Syukur masih bernafas lagi...syukur atas nikmat rezeki yg tak pernah putus...semoga dipermudahkan segala urusanku, keluarga, sahabat2 dan seluruh umat Islam di dunia ni..semoga hari2 akan datang lebih baek...mari berdoa:

Terima kasih Ya Allah untuk usia yang telah Engkau berikan...terima kasih juga untuk setiap rezeki yg Engkau kurniakan. Terima kasih untuk cubaan yang Engkau turunkan. Terima kasih untuk bakat dan ilham yang Engkau anugerahkan. Sesungguhnya terlalu banyak yang telah Engkau berikan kepadaku...dan terlalu sedikit pengabdianku terhadapMu.

Engkau tetap menerima walau terkadang aku alpa, aku lupa, aku tersilap dan khilaf menafsir makna setiap kurniaan dan dugaan. Namun begitu besar kasihMu...Engkau tetap melindungi aku walaupun kekadang aku kalut merungut ketika saat-saat lemahku datang. Aku tidak pernah menafikan hakMu sebagai Khaliq walaupun terkadang aku terbuai dengan kesedihan dan kesakitan yang amat pedih.

Ampunkan aku Ya Allah pabila aku merintih nasibku di hadapanMu. Kalau bukan kepadaMu, kepada siapa lagi harus ku mengadu? Aku tidak pernah menyesali kewujudanku ini Ya Allah..namun aku hanyalah hambaMu yang dhaif dan lemah. Adakalanya aku kurang kesabaran. Ada masanya aku goyah keimanan. Ada masanya aku hampir terikut bisikan syaitan. Namun dengan limpahan kasih sayangMu, Engkau menarikku kembali jauh daripada kesesatan.

Dalam usia begini...aku ingin menjadi lebih dekat padaMu Ya Rahman. Dalam usia yang makin jauh ini...aku ingin lebih merinduiMu Ya Rahim. Dalam usia meniti senja ini...aku ingin sekali menyambut panggilan KaabahMu Ya Al Malik. Dalam usia ubanan ini yang ku inginkan hanyalah ketenangan, kekusyukan beribadah, segala kesederhanaan dan kerendahan hati tanpa berhenti menghulur kasih pada yang sudi.

Ya Muhaimin..pimpinlah tangan hambaMu ini...pimpinlah hati hambaMu ini..pimpinlah langkah hambaMu ini akan sentiasa berpijak di atas jalan kebenaran. Ya Al Quddus..sebagai hambaMu yang hina dina, aku takkan mungkin mencapai sempurna, tapi kasihanilah aku...bimbinglah aku sentiasa agar aku mampu meniti titian siratulmustakimMu dengan tenang dan mudah tanpa cela.

Ya Al Hakiim..berikanlah ilham kepadaku agar aku mampu terus berkarya agar aku terus mampu memberikan sedikit ikhtibar dan dakwah dengan caraku. Hulurkan kepadaku bijaksana agar aku mampu terus memacu kalam keinsanan sehingga tiba masanya Engkau menjemputku pergi.

Terima kasih Ya Allah atas segala takdir yang telah Engkau tentukan untukku..Engkaulah Ya Maha Besar...peliharalah aku ini agar terus berpegang teguh pada taliMu.

Terimalah permohonan hambaMu yang sedang bermusafir di bumiMu ini Ya Al Mudzill.

Amin Ya Rabbul Alamin...


Tuesday, September 20, 2011


HARI BAHAGIA SAHABAT GUA...CONGRATULATIONSSSSZZZ...

16 September 2011...majlis akad nikah...sgt santek...sopan...manis & ayu gituuuuuuu...

ayaq mata kegembiraan pas dgr perkataan "SAH"... dengan sekali lafaz jek....tahniah En. Zyuraimi & Puan Hidayah...

kami sebagai kawan2 akan sentiasa mendoakan yg terbaik utk kalian berdua....

sesi sarung2 cincin...skrg dh bleh pegang2, pndang2, jeling2 & seme skali la..alhamdulillah...hehehe...

17 September 2011...hari persandingan...cantek & segak si raja sehari ni bertemakan biru...hehehe...selingan jap...mekasih pada mak pengantin utk tajaan baju pengapit pompuan ni..i likeee it...

Sesi potong memotong kek...slmt melangkah ke alam perkahwinan...semoga hidup ni sntiasa dlm perlindungan dan redha Allah S.W.T...

keceriaan berganda2...smoga cepat2 dapat dok skali, bertambah2 rezeki & dikurniakan anak2 yg soleh & solehah...semoga ikatan cinta yg terjalin semakin berkembang dari hari ke hari & kekal selamanya...

utk pengantin baru...semoga menjadi isteri terbaik utk suami tercinta...jagalah apa yg perlu dijaga bila berstatus isteri orang ni...& as usual, sbg kawan, mcm dolu2 gak, bile2 diperlukan...gua akan bersedia berkhidmat klu mampu ler...last skali..maaf sekiranya ada kekurangan dlm menjalankan tugas sbg pengapit..kikikiki...c u in loq staq, insyaAllah...All da bestttttt!!!

*gambar2 dicilok dari FB..mekasihhh*

Wednesday, August 24, 2011


mood raye dh menjelmaaa...tapi...mood shopink??kurenggg...kena b'jaga2 ngn poket sndrik..kang sengsara plaksss di tgh2 bulan...huhuhu...mlm tadi..pas makan kat CS..aku, kak ina & yana...pusing2 ECM...1 mende pon aku tak bli...sdg b'jalan2 kat ECM tu...ade la manusia yg sgt kuang ajaqqqqqq telah meludah chewing gum dari tingkat 1..sbnrnya...tak tau la org tu meludah dgn sengaja or dok gelak beria sgt smpai tersembur dari mulut...hehehe...nasib baek tak kena pada sesape yg kat bwh mase tuuu...mmg takde sivik punya orangggggg...

pas ecm, berkejaran plakss ke Ktn parade...fuhhhhhhhh...banjir ngn manusia...masuk The Store....sesak...pastu, standard la disebabkan kebanjiran manusia kat situ..ade la pengumuman budak hilang mak ayah..yg tak bleh blah..ade sorg salesgirl tu leh plak ckp.."hari2 ade budak hilang"..maknanya skrg...bile dh shopink tu..smpai ade yg lupe ade bwk anak skali...kikikiki....

akibat kesesakan tu, kpala udoh pening...so..aku pi jenjalan ke tmpt yg lebih mudah utk berjalan tanpa berlaga2 badan....tapiiiiiiiiiii....seme tmpt serabutttttt...kusangkakan seme org dh abis shopink...rupe2 nya tak penah surut...dan hasilnyaaaaa...ape yg aku dpt kat KP???ape pon tak dpt...bagus gak la...slmt duit i..hehehe...n skrg...masenya dh tiba...tido timeee....lastly..semoga hari esok lebih baek dari hari ni...aminnnnn...


Sunday, July 31, 2011


Salam Ramadhan...syukur alhamdulillah masih bernafas lagi di ramadhan thun ni..smga kita sama2 dapat memperbaiki amal ibadat pada thun ni & smga ramadhan kali ni menjadi titik permulaan utk perubahan yang lebih baek,..sbb ada kalanya ada perbuatan & sikap yg agak kurenggg, ada kewajipan yang dibuat sambil lewa...pendek kata, smga bulan puasa kita ni bukan sekadar menahan lapar & dahaga tapi dapat mendekatkan lagi diri pada-Nya...

mungkinkah ini ramadhan yg terakhir utk kita??hanya Allah yang tahu segalanya...kita sebagai hamba, selagi masih hidup ni, jalankan la kewajipannya..perbaiki sgla yg kurang...di kesempatan ni, saya mohon maaf atas sgla slh silap & smga ada kesempatan utk kita memperbaiki sgala yg kurang di dlm diri kita...slmt malam..slmt bersahur..slmt berpuasa...slmt berbuka puasa...


Tuesday, July 5, 2011



gua tak mau main pingpong dahhhhhhhh...tak mauuuuuuu....cukup la ptg tadik je mainnnnnn...tu pon paksa rela & sbb pikirkan smgt kesukanan umah Merah...gua mmg takde skill langsungggg...ke laut sesajeeeeeee bola tu....byk kali org ajar pon tak reti2 gak...kena gelak sesaje...ni la akibatnye klu main tgkap muat je...asyik2 muke2 kitorg jek yg jadi pemain....klu mmg pandai main takpe gak....muahahaha....ape2 pon, enjoyyyyyyy...la sangattttt...& at least dpt gak merase main..(ye ker???kikiki..)..tapiiiii....tetap malu gakkkkkkk sbb ramai sgt penyokong @ penggelak tadiiiiiiiiiii.....uuwwwwaaaaaaaaaaaaa.....

Tuesday, June 28, 2011

di petang yg kebosanan ni, sementara menunggu waktu utk berbuka....wat entry sket....special utk sahabat yg berada di kuala kubu baru...mek yah @ Hidayah Halim...

Wahlaweiiiiiiiiii....28 Jun 2011...hepi birthdayyyy yg ke-27!!!!!umur je bertambah, tapi jiwa muda sntiasa, kannn...smga pjg umur, murah rezeki & ceria slalu walaupun byk sgt keje...smga sukses ngn kerjaya baru skrg, cepat naek pangkat...pendek kata..all da best utk semuanya la, especially bila dh nak ke fasa seterusnya yg lebih menyoronokkan...hehehe...

as usual...utk lu, sahabat selamanya....ape2 yg nk diciterkan, dikongsi, anytime,..gua sudi dgr..(slagi gua tak pekak le..huhuhu..)

akhir kata...sempuuuttttttt....tak sabar nk berbuka pose niiiiii....lapaq gilaaaaaa...

Saturday, June 18, 2011


SELAMAT HARI ABAH....19 Jun 2011..
(tapi entry wat awal, sbb..tgh bosan niii...)

Encik Arshad Bin Ali, abah tersayangggg....terima kasih atas segalanya...jasa & pengorbanan takkan dapat terbalas...cuma doa yg berterusan semoga abah sihat2 selalu, dipanjangkan umur & dipermudahkan segala urusan harian...

Akhir sekali, SELAMAT HARI BAPA kepada semua yg bergelar bapa...

Friday, June 17, 2011



Sesal dahulu pendapatan..sesal kemudian takde gunanya...mmg le tak baek menyesali ape yg dh lepas...tapiiiiii...kot mane pon, perkara tu takkan dapat dielakkan...bila dh wat keputusan..rasenya tu la yg terbaek..tapi kekadang...pilihan yg dibuat tu, dikesalkan gak akhirnya...ape2 pon...biarlah mende tu jadi pengajaran utk mase2 akan dtg...

ada org kate...best decision = bad decision???? maybe...sometimes...menyesalkah gua skrg?? memeyyy ahhhhh....huhuhu...



Jun 2011..setelah sekian lama berkeinginan nk tukar tayar...akhirnya tukar gak le ari rabu bebaru ni...ni seme gara2 tayar belakang memanjang kempisssssssss...rupe2 nye..mmg dh teruk gilaaa...kebetulan mmg tgh free, so..aku pi la ke kedai tayar kat area shell umah aku...klu ikutkan rase ati, mmg nk tukar 4 bijik trus..tapi..bile pikir berdasarkan kemampuan, cuma mampu utk tukar 2 bijik je wat mase ni...2 bijik lagi??tunggu la 2 3 bulan lagi...ngn kate lain..tunggu dpt bonus...huahuahua..(klu ade laaa...)

bila dh gi bengkel..mcm2 le org soh tukar...tapiiiiiiiiii...aku ni bukannya byk duit sgtttt...bila tgk duit dlm purse...tak dpt der nk tukar mcm2 lagi...lain tahun, ok...dgn muka tak malunya, aku siap mintak diskaun lagi...hehehehe...bleh la...dpt la gak kurang..RM13 daripada harga sebenar sebnyak????? tak yah tau le..bikin gua panazzz je nnt...

moral of da story..sayangi & jaga la kereta anda sebaik mungkin sbb nk pakai lama...akhir kate...gua sayang kereta gua...sebabbbbbbbb..dah nama pon keta gua, kannn..mst la sayangggg..sekiannnnnn....


pic: bukan keta gua...sumber dari google images..persamaan hanyalah kebetulan...


Monday, June 6, 2011

Pikir...pikir...pikir la sedalam2 nya agar keputusan yg dibuat takkan disesalkan di kemudian hari....

ape yg aku pikir skrg???aku rase tak mau pikir...tapi...mau tidoooo....

ohhhh,..buku!!! i'm sorry...i tak larat nk menatap wajahmu...huhuhu...

akhir kata...smga dipermudahkan dalam segala hal...

Ya Allah...Kau berilah petunjuk kepada hamba-Mu ini...aminnnnnnnn....



Ya Rabbi...
Adakah orang yang telah mencicipi manisnya cintaMu
Lalu menginginkan pengganti selainMu
Adakah orang yang tlah bersanding disampingMu
Lalu ia menukar selainMu
Apakah gerangan yang akan diperoleh
Oleh orang yang telah kehilangan diriMu
Masihkah ada kekurangan
Bagi orang yang telah mendapatkanMu

Ya Illahi...
Demi keagungan dan kemuliaanMu
Sungguh aku mengharapkan ampunanMu
Tak pernah terbetik dalam hatiku
Untuk mencari Illah selainMu

Ya Rabbi...
Jika sekarang Engkau perlihatkan dosa-dosa kami
Kami pasti akan malu dan menggigil ketakutan
Namun Engkau menutupi aib dan dosa kami
Agar kami tidak malu dihadapan hambaMu yang lain

Ya Tuhanku...
Engkau telah memelihara kami dengan kurnia dan anugrahMu di dunia
Dan melindungi kami dengan keampunanMu dan kemurahanMu di akhirat
Kami menyeruMu dan memanggilMu dengan hati yang berlumuran dosa
Dalam perasaan galau, takut, cinta, cemas dan harap

Ya Allah...
Bantu kami menangisi diri kami
Kami telah menyia-nyiakan usia kami
Ampunilah kesalahan kami
Dan bersihkanlah hati kami

Ya Rabbi...
Aku memohon keampunanMu
Dari segala kelazatan tanpa mengingatiMu
Dari setiap kesenangan tanpa mendekatiMu
Dari setiap kesibukan tanpa mentaatiMu
Dan dari setiap kegembiraan tanpa menyertaiMu


Thursday, May 26, 2011


layannnnzzzzzzzzzz....

Wednesday, May 25, 2011


11 - 14 Mei 2011 lepas...berangkatlah kontinjen UCSA ke kejohanan SUKOB kat UiTM Melaka...then, pada 18 - 21 Mei 2011 plak, ke kejohanan sukan antara IPTS kat Kolej Teknologi Bestari, Setiu...game yg dipertandingkan; futsal lelaki n pompuan, bola jaring, bola tampar lelaki n pompuan, bola sepak, sepak takraw & badminton...yg paling membanggakan...seme game yg shahputra masuk, seme dpt tempat..ada johan, naib johan & tempat ke-3..well doneeee.....

kat bawah ni antara gambo2 yg aku cilok dari FB students @ atlet dlm kejohanan lepas...

proud to be SHAHPUTRAGON....auuummmmm....

sementara menunggu perlawanan bermula...

futsal pompuan...no. 3 kat SUKOB...congratsssssss...

congratsss...futsal lelaki...kamilah JUARA utk SUKOB...utk sukan IPTS, tempat ke-3..yg penting...tetap bawak balik medal, kannnn...

futsal pompuan lagi..mempertahankan KEJUARAAN utk sukan IPTS...hebat laaaaa...

team futsal lagi......lelaki & pompuannnn...


keceriaan berganda selepas kemenangannnnn....

penyokong2 yg tak pernah penat n sntiasa bersemangattttt....

secara keseluruhannya...UCSA berjaya menjadi Naib Johan keseluruhan utk dua2 kejohanan kali ni, SUKOB n IPTS...wlupon tak dpt mempertahankan title johan keseluruhan, it's ok..it's alright...yg penting, semangat para atlet, sgt2 membanggakan...semoga smgt mcm tu akan dibawa dlm bab2 belajar ek...tahniah..tahniah...n majulah sukan utk UCSA....

Tuesday, May 3, 2011


kol 7.30 pagi..dpt mesej dari kak zila.."pagi ni jogging kat taman bandar.." pas mandi n bersiap, kol 8.30 gerak le pi kolej...bila dh smpai kolej, hengatkan jadik le nk berjoging...tapi, bebudak, sorg pon takde...dh agak dh sebenarnya..so, kesimpulannya, haku ngn kak zila aje la yg bersemangat nk berjogging bagaiiiiiiii....disebabkan takde budak, kitorg pon wat le hal memasing....ape yg bestnyerrr...pakai t-shirt gi keje...sungguh selesa...hehehe...

tutup kes psl tak jadi joging...bukak cite psl coti weekend ni...ape yg best??balik kg. jumpe family tersayang lerrrr...pastu, hari ahad, pi celebrate hari buruh kat KL..kikikiki..meronggeng bersama mek yah....kesian dia, dok byk keje tapi kena gak melayan aku ni...tq la der..tapi lu pon suke kan ronggeng2 ni...hehe...cam biase, dia kena amik aku kat tesco ampang, sbb, tak hengat2 jalan...very da teruk aku nye ingatan padahal dh berpuluh2 kali mai...huhuhu...

siang, bersosial di umah je...sgt fokus n serabut makcik ni dok wat keje2 dia yg byk tu..aku tlg tgk aje la...hehehe..malam baru le kuar pi makan & karok kat wangsa walk...minah ni karok smpai tak hengat donia...mantap ar vokal skrg...hehehe....pas karok, balik le, ape lagi, kannn....


at little wok kitchen...dinner timeeeee...


karok smbil berberi....

tu je gmbo yg ade...yg lain simpan sndrik sudaaa...gambo aku karok lupe nk hamek...asyik sgt nyanyi....huahuahua...

isnin..pas bekpes...gerak balik bentong...then, ptg2..dlm kol 6, baru la gerak balik kontan...klu ikutkan hati ni, mau je sambong coti...tapi..aku tak suke ikot2 hati ni...sekian, wassalam...

Friday, April 29, 2011


Apabila semuanya serba tidak kena, dan kita tidak tahu apa lagi yg hendak dibuat,

ingatlah...kita masih boleh bersandar kpd Dia Yang Maha Mengasihi..


Apabila hidup diselubungi kegelapan, semuanya silap,

carilah sinar itu dari Dia Yang Memberi Cahaya..


Apabila dibelenggu masalah sedangkan tiada sesiapa pun yang mahu mengambil kisah,

ingatlah pada Dia yg tidak pernah melukakan hatimu. Dia Yang Maha Adil...


Apabila hati terluka dan kesakitan itu menumbangkan kudratmu,

jangan berputus asa kerana Dia melihat segala-galanya...


Apabila lemah tidak bermaya sedangkan perjalanan masih jauh perlu diharungi,

carilah kekuatan itu dari Yang Maha Perkasa...


Apabila hidup ini dirasakan seperti beban, segala-galanya goyah,

bangunkan semula kota semangat itu dengan keyakinan bahawa itu adalah iradat-Nya...


Apabila jalan di depan digelapi kelam mendung sedangkan tiada sesiapa di sisi sudi menemanimu,

carilah jalan lurus itu dari Dia, yang menjadi satu-satunya panduan hidup...


Apabila semua orang di sekeliling tidak mahu mendengar suara dan keluhanmu,

jangan kecewa kerana Dia Maha Mendengar...


Apabila miskin dan papa, kita terperangkap dalam kesempitan,

ingatlah kepada Dia Yang Maha Kaya....


Apabila kita dalam kedukaan sedangkan tiada tempat untuk melarikan diri,

mengadulah kepada Dia Yang Maha Esa...


Apabila keseorangan dan kedukaan itu seperti tiada penghujungnya,

serahkan dirimu kepada Dia...


satu-satunya tempat yang boleh digantungkan harapan nyata....


Apabila parut lukamu dicederakan lagi, hatimu dicakari kebimbangan,

ingatlah bahawa Dia sentiasa bersama orang-orang yang sabar!


Monday, April 25, 2011

ce cite....


ape cite??.........takde cite ponnnnn....esok jaga exam....so..kena bangun awl...kene gi keje awl...boleh balik awl...yeeeeeehaaaaaaaaaaaa.....

shopinggggg........bila nafsu nk bershopink datangggggg....lama tak gi shopink la...rase cam nk bli mcm2 ni...buat mcm duit byk gile dlm poket, kannn...byk tu idok le...tapi, cukup le menyara diri sndrik...hehehe....janji idok nyusahkan org lain...

weekend..........dah 3 minggu tak balik kg...rutin weekend aku...dok umah diam2...tgk tv, FB, tido..tgk tv, FB, tido...sgt membosankan, kannnnnn....nk kena cari hobi baru ni...tak pon...cari bf...kehkehkeh...sbnrnya...dh bosan nk kuar, tak tau nk pi mana dah + berjimat cermat...hehehe...yg penting...minggu ni...balik kg...siap mau amik coti lagi ari slsa...

keje........budak2 tgh final exam ni...so....bleh la rileks2 sket...nk coti2 malaysia pon bleh la time camni...tapi, utk aku...tak leh la...bercoti di melaka aje la nnt...ok la tu, kannnn....hehehe...

ok..tu je mende yg nk dikarutkan...skrg mau tido sudaaaa....kol 5.30 kang mau bangun sahur...(tu pon klu terjaga la...) dlm proses ganti pose dh ni..kang lmbt2 kang...sedar2 dh masuk bulan ramadhan...tak ke naya je...huhuhu...

Thursday, April 21, 2011





makan nasi bersama ulam...
sekian, slmt malam....

Tuesday, April 19, 2011


yang mane 1 jadi pilihan hati???susah tol nk wat pilihan...nk yg canggih2 tapi, kedekut nk kuar duit niiiii....huhuhu...yg penting, kena ikut kemampuan la,kann...hehehe...kang kalau payah sgttttttttttt.....gua back to da basic je kanggg...beli yg ni jerrrrrrrrrr......senang...klu jatuh, terburai..still leh helo2 lagi.....


Tuesday, April 12, 2011


tahniah pada shahputra kerana telah dinaiktarafkan kpd Kolej Universiti Shahputra...
ok...dh naik taraf ke UCSA ni...so, bila nk smbung blaja...buat master??ckp psl master...tetibe jadi serabut peruttt....klu masih di tahap lama, dgn ijazah yg sedia ada ni je, takkan ke mana la aku ni if masih di sini...uuwwaaaaaaaaaaaaaaa....suruh blaja pon nak nangis ker??? mende baek pon nk emosi ke???huhuhu....

mcm2 alasan aku bagi bila org dok tnye psl mende ni..sng lg klu nk jwb soklan psl kawen kot...hehehe...ye ke???..ok la...berbalik pada master...antara alasan2 yg aku kasi...tulus dari hati ni:
  • takut tak mampu bawak @ smgt kureng....
  • tak bape nk rajin atau ngn kate lain, malasssss.....
  • takda duit....tak mau tmbh utang dh....
  • tak ready lagi...(ntah zaman bila aku nk ready ntah...)
  • pudarrrrrrr....(kurengnya minat utk ngajar lagi..)
  • takut sejarah master lama berulang....(padahal mmg slh diri sndrik..)
arghhhhhhhhhhhh...tu seme la antara alasan utk aku elakkan diri...alasan utk diri sndrik yg tak snggup utk berubah..terlalu negatif bila bab2 smbung belajar ni @ pemalas sgt sbnrnya...terlalu bahagia & selesa ngn keadaan skrg...terlalu bercita2 utk dpt gaji besar ribu riban, tapi tak pernah ada usaha yg bersungguh2 utk ke arah tu..."usah bermimpi memiliki bulan andai bintang pon tak kelihatan.." byk berangan je aku ni...huhuhu....

so, kesimpulannya di sini, aku tau perlunya aku smbung blaja ni utk tujuan yg baek, meningkatkan & memastikan masa depan yg lebih terjamin slagi bergelar pendidik....tapiiii..shingga hari ni, aku rase, aku tak mampu menjadi pensyarah yg baik @ failll..byk sgt kelemahan diri....susahnya nk explain....so, tak yah explain la, kannnn....wat i need now?? give me some space + time...hehehe...mgkin smgt tu akan btol2 hadir...demi masa depan yg lebih baek....tapi..bila??bila??ntah laaaaaaaa....

"If you don't like something change it; if you can't change it, change the way you think about it." - trying to be more positive -

Wednesday, March 30, 2011

dah kol 12 tgh malam...mata tak leh lelap lagi...ade keserabutan dlm pale otak ni....tak tau laaaaaa....awat la 2 3 hari ni dok rase tak best jek....bosankah??byk kejekah??tak tau laa...ada la ni dosa aku kat sape2...tu yg dok rase tak tenang je...tak pon, rindu nk balik kg. kot...huhuhu....


ape nk citer??takde cite pon....yg pastinya...gua rase cam risau je ngn budak yg dh 3 minggu tak mai kls ni...kat mana silapnya??gua ke yg salah??mungkin juga kot ade gak slh nya gua ni, tapi sikit2 je la....mane la itu budak??hilang gitu jer...tepon tak angkat2...ishhhhh....susah le gini..udoh le nk dkt final plak tu...adoyaiiiiiiiiiiiii...gua dh penat kejar2 student ni....tolong la...tolong laaaaa....gua tak larattttttttt.....byk lagi keje lain nk kena wat tauuuuu...

citer lain....ntah le...kekadang rase, ade ssuatu yg tak mampu diluahkan...rase ape??gua sndrik pon tak tau laaaaa....so, simpan je laaa ape2 rase yg tak bape nk btol ni...lama2 hilang la perasaan tu....senang je kan...hehehe...so, kita enjoyyyyyyyyyyyyy.....


Sunday, March 27, 2011

Dinner OM114 2011...tema: modern & contemporary...moden ker??hehehe....lokasi: hotel grand continental, kuantan...


barisan lecturers n students part 6...(sket nye la lecturer nye..huhu)

mereka2 yg akan meninggalkan shahputra...smga trus cemerlang di masa2 akan datang..

kami & part 5 students...

part 4 sudaaaaaa.....kejapnya mase berlaluu...

antara muka2 2A...


2B students....tak dan nk amik gambo sama2 la...

last skali...to organizer @ part 2 students...congratssss to all of uuuuuuuu & thanks 4 everything....yg baek, diteruskan..yg kureng, moga menjadi panduan utk event2 akan datang....

Tuesday, March 22, 2011

Minggu2 bersokan...netball utk KEKAS n futsal utk karnival sukan tertutup shahputra...first skali pasal NETBALL....camne nk citer ntah...yg pastinya, gua mmg tak reti maen netball..tak tau peraturan...org lain dok bajet gua biase maen netball,..adoyaiiiii..penat explain yg gua mmg TAK RETI main...klu reti, rasenya dh lama dh gua meng'offer'kan diri utk maen...tapi, even tak reti maen skali pon, nama gua tetap gak ade utk wakil UMAH MERAH...huhuhu...sori la wahai penghuni2 umah merah sbb team netball agak mengecewakan...ari isnin 3 org je yg datang,..so, 2 game kalah tanpa bertanding...game strusnya ari rabu lepas..first game, lawan umah oren, kalah...then, lawan umah biru..kalah gak...tak pe la...tak kesah la menang ke kalah ke, yg penting, semangat kesukanan umah merah tetap membara...hehehe...so, keseluruhan, utk netball, UMAH BIRU jadi juara...futsal lelaki pon sama...UMAH BIRU gak juara....hebat la umah biru...stakat ni la hebatnya..akan2 datang tak tau ler..hehee..

Ok...citer strusnyaaaaaaa....FUTSAL...sbnrnya tak tau pon Pantang D’cabar wat team gak tahun ni..almaklumla, penggerak utama team futsal staff (P) udoh berpindah ke daerah lain..huhuhu...tetibe yg gua tauuu, nama gua masuk dlm senarai...so, layankan je la...lagipon, kasut dh bersawang dh tu...wlupon main tak terer mana pon, yg pentingggg...gua nk mainnnn...huhuhu...first game, kalah tanpa bertanding...second game, lawan wonder girls, seri 0-0...third game...kalah tanpa bertanding againnnnnn....wat to do...dh nasib badan...huhuhu...klu maen pon, kalah kot...kikikiki

Pasal futsal ni..sbnrnya citer utama gua ialah...gua bangga ngn budak2 OM yg masuk..ade 3 team OM; Kasut Tumit Tinggi, Vision 7 & Stilleto...semangat kesukanan yg sgt terserlah dalam diri depa ni membuatkan gua rase, diorg ni sgt bagusss laaaa....tak kesah menang ke kalah ke...kena belasah bape byk pon, tapi, diorg tetap maintain & bersemangat utk lawan setiap kali ada game..pendek kata, mmg jenis pantang berundur sebelum berlawan la diorg ni...hehehhe...gua harap semangat diorg ni akan berkekalan sama ada dlm sukan atau yg paling penting skali dlm pelajaran...n stakat ni gua rase, diorg mmg takde masalah belajar...last skaliiiiiiiiii....majulah sukan utk kesihatan diri sendiri...slmt malam,..n gua nk simpan tenaga utk futsal esok...huhuhu....


Monday, March 7, 2011


kerana nila setitik...rosak susu sebelanga...

gara2 nila ni la, emosi aku jadi tak bape nk stabil dh bila masuk kls...kesian yg lain2...terpaksa mendengar leteran aku...padahal depa dh cukup rajin dh wat keje n dtg kls...tapi, kira naseb baek la...marah aku cuma sekejap...takdenya nk wat muka berhari2...yg aku tak paham,...ntah la...susah nk citer...yg penting...tak yah tipu guaaaa....tak suke..tak sukee..

para pelajar yg disayangi...belajar tu satu amanah yg dipertanggungjawabkan oleh parents pada kita...tak penah ade mak ayah yg pesan kat anak2, "ko gi la sambung blaja tu...tak yah blaja btol2 pon takpe..." huh...tapi syg seribu kali sayang bila peluang yg diberi tak bijak dihargai sebaik mungkin...tak salah nk bersosial....tapi kena la tau batas2nya...tak yah merungut psl byk keje la, byk asignment la, bas takde la,...seme tu gua dh lalui...yg penting...nk seribu daya...klu taknak, beratus ribu alasan lu org leh wat,kan...takde mende yg mudah klu usaha tak seiring ngn cita2...yg penting semangat utk belajar & berubah utk jadi lebih baek...

gua tak pandai nk berhujah pjg...hanya lah luahan rasa hati ngn sikap segelintir students skrg...wlupun gua tau lu org tak bace pon...at least, gua rase ape yg gua patut rase...biarlah gua je yg rase...sekian, skrg gua nk study plak...

Sunday, February 27, 2011



26 - 27 Februari 2011...Kolej Shahputra telah mengadakan satu karnival pendidikan 2011..tahniah atas kejayaan semua pihak yg terlibat dalam menjayakan karnival ni...terutamanya yg bertungkus lumus dari mula2 karnival ni dirancang sehinggalah ke hari sebenarnya..aktiviti2 yg dijalankan sepanjang karnival pon sgt2 mendapat sambutan dari org sekeliling..bagus..bagusss..terutamanya senam robik tadi..rase cam nk bersenam skali je..hehehe..

semangat dan kegigihan semua yg terlibat sedikit sebanyak bagi kesedaran kat aku yg hanya terlibat sebagai AJK di hari ahad, tapi dok mengeluh penattttttt...ape ntah lagi org yg mmg dah 3 hari berturut-turut kat ECM tu...huhuhu...tabik spring laaaaa....tahniah2...

semoga shahputra akan trus sukses dan maju sebagai Kolej Universiti pada masa akan datang...semoga tercapai segala matlamat dan cita2 yg diharapkan...

Sunday, February 20, 2011

Jumaat, 18 Februari 2011...bertempat di auditorium kolej shahputra...satu ceramah agama bertajuk “SOLAT MENJANA BUDAYA KERJA CEMERLANG” telah diadakan...penceramah ialah Tuan Haji Mahmud bin Haji Mat. Ceramah yg disampaikan mmg tak membosankan langsung dan semoga dpt dijadikan panduan & dipraktikkan dlm kehidupan seharian..

Kesimpulan dari ceramah:- solat itu kewajiban semua orang ISLAM dan sememangnya diketahui oleh semua...perkara pertama yg dihisab di akhirat kelak ialah perihal solat...Cuma kekadang ada kalanya kita terlupa n buat2 lupa...betul la kata2 ustaz tu, kekadang bila terlalu sibuk ngn kerja dan terlalu seronok bergembira, lupa untuk mengambil masa yg sekejap utk mengadap ALLAH...pemberi rezeki yg satu...


Jawatan itu amanah...wlupun kekadang ada je rungutan, aku tau..kerja tetap kerja..aku sedang mencoba utk memotivasikan diri utk berkhidmat dgn sebaik mungkin sebab di sini la rezeki yg aku dpt utk bayar segala utang keliling pinggang aku ni...huhuhu...Dan akhir skali..mati itu pasti...tak kira muda or tua...bila dh smpai ajal...takde ape yg bleh dibuat dah....

Oklah..smpai sini je...aku ni bukanlah org yg terer bab2 agama ni...tak reti nk hurai lebih2 sebab diri sndrik pon tak bape nk betul & mmg byk sgt kelemahan diri yg perlu diubah...entry ni hanya sekadar berkongsi & peringatan kpd diri sndrik...

Ya Allah..berikanlah kami kekuatan atas setiap kelemahan dan kesukaran yg kami hadapi...aminnnnnn....

Sunday, February 13, 2011


13 feb 2011...

ape nk citer ntah dlm blog ni...buhsannnnnn....tu je la perkataan yg jadi fav aku sejak 2 3 menjak ni...tak tau la ape nk jadi...i'm trying to remove dat feeling....tapi, kekadang dia mai gak tanpa diundang...bila mende tu mai, aku cuba sibukkan diri ngn keje2 yg mmg dh tersedia ada n slalu dipostpone....at least, lupe jap psl kebosanan tu...pastu, cuba bercerita ngn org2 terdekat psl perasaan ni, tapi tak leh nk citer lebih2 sbb aku sndri tau ape jokpan yg akan depa bagi...takpe la...at least diorg dengar gak wlupun mungkin dh bosan ngn rungutan aku tuuuu....huahuahua...

kekadang, aku sndri pon tak tau nape perasaan tu wujud dlm diri..dh berzaman dh perasaan tu ada...bila pikir2 balik beratus2 kali....rase cam diri ni tak pndai bersyukur ngn ape yg ada...lupa yg Allah dah sediakan segala yg terbaek dlm idop aku slama ni...setiap yg berlaku, ada hikmahnya...cuma aku je yg tak sedar dgn mende tu...hopefully, everything will be change..especially, perasaan ni, lebih2 lagi pas mcm2 bengkel aku gi...huhuhu...aku masih mencoba n akan trus mencoba...

ok...tukar topik plak....seterusnyaaaa....i miss my friendsssssss....kengkawan sjk dari dulu lagi...seme skali yg penah aku kenal..especially, yg mmg ngam n rapat ngn aku..tak kesah le kawan sejak bila pon, even dari tadika, sek. rendah, menengah, dip n dgree....mungkin sebab dok rindu moment2 indah n pahit mase blaja dulu kot...bila lagi ntah leh jumpe, tak tau la....seme org ade komitmen masing2 dh skrg...biase la...dh tua2...kehkehkeh...tak kesah la kat mana pon my friends berada...aku harap...semuanya akan baik2 sahaja...semoga trus bahagia dgn kehidupan masing2....

last skali....next week nk blik kg la if takde ape2....huhuhu...sekian, terima kasihhhhh.....

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com