Friday, April 29, 2011


Apabila semuanya serba tidak kena, dan kita tidak tahu apa lagi yg hendak dibuat,

ingatlah...kita masih boleh bersandar kpd Dia Yang Maha Mengasihi..


Apabila hidup diselubungi kegelapan, semuanya silap,

carilah sinar itu dari Dia Yang Memberi Cahaya..


Apabila dibelenggu masalah sedangkan tiada sesiapa pun yang mahu mengambil kisah,

ingatlah pada Dia yg tidak pernah melukakan hatimu. Dia Yang Maha Adil...


Apabila hati terluka dan kesakitan itu menumbangkan kudratmu,

jangan berputus asa kerana Dia melihat segala-galanya...


Apabila lemah tidak bermaya sedangkan perjalanan masih jauh perlu diharungi,

carilah kekuatan itu dari Yang Maha Perkasa...


Apabila hidup ini dirasakan seperti beban, segala-galanya goyah,

bangunkan semula kota semangat itu dengan keyakinan bahawa itu adalah iradat-Nya...


Apabila jalan di depan digelapi kelam mendung sedangkan tiada sesiapa di sisi sudi menemanimu,

carilah jalan lurus itu dari Dia, yang menjadi satu-satunya panduan hidup...


Apabila semua orang di sekeliling tidak mahu mendengar suara dan keluhanmu,

jangan kecewa kerana Dia Maha Mendengar...


Apabila miskin dan papa, kita terperangkap dalam kesempitan,

ingatlah kepada Dia Yang Maha Kaya....


Apabila kita dalam kedukaan sedangkan tiada tempat untuk melarikan diri,

mengadulah kepada Dia Yang Maha Esa...


Apabila keseorangan dan kedukaan itu seperti tiada penghujungnya,

serahkan dirimu kepada Dia...


satu-satunya tempat yang boleh digantungkan harapan nyata....


Apabila parut lukamu dicederakan lagi, hatimu dicakari kebimbangan,

ingatlah bahawa Dia sentiasa bersama orang-orang yang sabar!


Monday, April 25, 2011

ce cite....


ape cite??.........takde cite ponnnnn....esok jaga exam....so..kena bangun awl...kene gi keje awl...boleh balik awl...yeeeeeehaaaaaaaaaaaa.....

shopinggggg........bila nafsu nk bershopink datangggggg....lama tak gi shopink la...rase cam nk bli mcm2 ni...buat mcm duit byk gile dlm poket, kannn...byk tu idok le...tapi, cukup le menyara diri sndrik...hehehe....janji idok nyusahkan org lain...

weekend..........dah 3 minggu tak balik kg...rutin weekend aku...dok umah diam2...tgk tv, FB, tido..tgk tv, FB, tido...sgt membosankan, kannnnnn....nk kena cari hobi baru ni...tak pon...cari bf...kehkehkeh...sbnrnya...dh bosan nk kuar, tak tau nk pi mana dah + berjimat cermat...hehehe...yg penting...minggu ni...balik kg...siap mau amik coti lagi ari slsa...

keje........budak2 tgh final exam ni...so....bleh la rileks2 sket...nk coti2 malaysia pon bleh la time camni...tapi, utk aku...tak leh la...bercoti di melaka aje la nnt...ok la tu, kannnn....hehehe...

ok..tu je mende yg nk dikarutkan...skrg mau tido sudaaaa....kol 5.30 kang mau bangun sahur...(tu pon klu terjaga la...) dlm proses ganti pose dh ni..kang lmbt2 kang...sedar2 dh masuk bulan ramadhan...tak ke naya je...huhuhu...

Thursday, April 21, 2011





makan nasi bersama ulam...
sekian, slmt malam....

Tuesday, April 19, 2011


yang mane 1 jadi pilihan hati???susah tol nk wat pilihan...nk yg canggih2 tapi, kedekut nk kuar duit niiiii....huhuhu...yg penting, kena ikut kemampuan la,kann...hehehe...kang kalau payah sgttttttttttt.....gua back to da basic je kanggg...beli yg ni jerrrrrrrrrr......senang...klu jatuh, terburai..still leh helo2 lagi.....


Tuesday, April 12, 2011


tahniah pada shahputra kerana telah dinaiktarafkan kpd Kolej Universiti Shahputra...
ok...dh naik taraf ke UCSA ni...so, bila nk smbung blaja...buat master??ckp psl master...tetibe jadi serabut peruttt....klu masih di tahap lama, dgn ijazah yg sedia ada ni je, takkan ke mana la aku ni if masih di sini...uuwwaaaaaaaaaaaaaaa....suruh blaja pon nak nangis ker??? mende baek pon nk emosi ke???huhuhu....

mcm2 alasan aku bagi bila org dok tnye psl mende ni..sng lg klu nk jwb soklan psl kawen kot...hehehe...ye ke???..ok la...berbalik pada master...antara alasan2 yg aku kasi...tulus dari hati ni:
  • takut tak mampu bawak @ smgt kureng....
  • tak bape nk rajin atau ngn kate lain, malasssss.....
  • takda duit....tak mau tmbh utang dh....
  • tak ready lagi...(ntah zaman bila aku nk ready ntah...)
  • pudarrrrrrr....(kurengnya minat utk ngajar lagi..)
  • takut sejarah master lama berulang....(padahal mmg slh diri sndrik..)
arghhhhhhhhhhhh...tu seme la antara alasan utk aku elakkan diri...alasan utk diri sndrik yg tak snggup utk berubah..terlalu negatif bila bab2 smbung belajar ni @ pemalas sgt sbnrnya...terlalu bahagia & selesa ngn keadaan skrg...terlalu bercita2 utk dpt gaji besar ribu riban, tapi tak pernah ada usaha yg bersungguh2 utk ke arah tu..."usah bermimpi memiliki bulan andai bintang pon tak kelihatan.." byk berangan je aku ni...huhuhu....

so, kesimpulannya di sini, aku tau perlunya aku smbung blaja ni utk tujuan yg baek, meningkatkan & memastikan masa depan yg lebih terjamin slagi bergelar pendidik....tapiiii..shingga hari ni, aku rase, aku tak mampu menjadi pensyarah yg baik @ failll..byk sgt kelemahan diri....susahnya nk explain....so, tak yah explain la, kannnn....wat i need now?? give me some space + time...hehehe...mgkin smgt tu akan btol2 hadir...demi masa depan yg lebih baek....tapi..bila??bila??ntah laaaaaaaa....

"If you don't like something change it; if you can't change it, change the way you think about it." - trying to be more positive -

 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com