Tuesday, April 12, 2011


tahniah pada shahputra kerana telah dinaiktarafkan kpd Kolej Universiti Shahputra...
ok...dh naik taraf ke UCSA ni...so, bila nk smbung blaja...buat master??ckp psl master...tetibe jadi serabut peruttt....klu masih di tahap lama, dgn ijazah yg sedia ada ni je, takkan ke mana la aku ni if masih di sini...uuwwaaaaaaaaaaaaaaa....suruh blaja pon nak nangis ker??? mende baek pon nk emosi ke???huhuhu....

mcm2 alasan aku bagi bila org dok tnye psl mende ni..sng lg klu nk jwb soklan psl kawen kot...hehehe...ye ke???..ok la...berbalik pada master...antara alasan2 yg aku kasi...tulus dari hati ni:
  • takut tak mampu bawak @ smgt kureng....
  • tak bape nk rajin atau ngn kate lain, malasssss.....
  • takda duit....tak mau tmbh utang dh....
  • tak ready lagi...(ntah zaman bila aku nk ready ntah...)
  • pudarrrrrrr....(kurengnya minat utk ngajar lagi..)
  • takut sejarah master lama berulang....(padahal mmg slh diri sndrik..)
arghhhhhhhhhhhh...tu seme la antara alasan utk aku elakkan diri...alasan utk diri sndrik yg tak snggup utk berubah..terlalu negatif bila bab2 smbung belajar ni @ pemalas sgt sbnrnya...terlalu bahagia & selesa ngn keadaan skrg...terlalu bercita2 utk dpt gaji besar ribu riban, tapi tak pernah ada usaha yg bersungguh2 utk ke arah tu..."usah bermimpi memiliki bulan andai bintang pon tak kelihatan.." byk berangan je aku ni...huhuhu....

so, kesimpulannya di sini, aku tau perlunya aku smbung blaja ni utk tujuan yg baek, meningkatkan & memastikan masa depan yg lebih terjamin slagi bergelar pendidik....tapiiii..shingga hari ni, aku rase, aku tak mampu menjadi pensyarah yg baik @ failll..byk sgt kelemahan diri....susahnya nk explain....so, tak yah explain la, kannnn....wat i need now?? give me some space + time...hehehe...mgkin smgt tu akan btol2 hadir...demi masa depan yg lebih baek....tapi..bila??bila??ntah laaaaaaaa....

"If you don't like something change it; if you can't change it, change the way you think about it." - trying to be more positive -

4 Comments:

  1. Atikah said...
    relaxs der..jgn stress sgt ye..bykkn solat hajat..mohon kelapangan hati br bleh berfikir dgn tenang.chaiyokkk..chaiyokk.. :)
    dee said...
    hikhikhik...thanks ye mokcik..tgh berusaha la ni...berusaha utk takmau pikiaq..hahaha...
    ~ Ija ~ said...
    camne aku boleh termiss entry ini.. huhuhu.. bab sambung MAster tuh.. biarlaa bila ko betul2 ade motivasi diri dan semangat yg kuat.. kalo tak.. sampai 10 sem tak abes2 lagi.. hohoho..



    ikhlas,
    pelajar postgraduate yg tak abes2 study..
    dee said...
    ija...thanks yek..aku sdg dlm proses menggali motivasi & semangat yg kuat skrg ni..huhuhu...

    utk Master ko..smga ko akan tamat ngn cemerlang & trus sukses,k...biar lmbt,asalkan habis..heheh...

Post a Comment



 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com