Friday, August 21, 2009

Selamat berpuasa pada semua...hanya sekadar mengambil kesempatan utk memohon ampun dan maaf..sekiranya ada salah dan silap pada sesiapa selama ni..smga Ramadhan tahun ni lebih mendapat keberkatan..insyaAllah..memang tak leh dinafikan sentiasa buat silap...hari2 mungkin ade je yg sakit hati ngn kita..sama ada kita sedar atau tak...maaf pada semua..

Sekadar berkongsi cerita...Pagi td, dengar radio n ade kate2 sket dri sorg penceramah ni..ramadhan adalah ibarat tetamu..bila bercakap tentang tetamu..layanannya perlulah istimewa...segalanya perlulah terbaik..ibadah perlu dilebihkan..jangan sekali2 ke arah kemaksiatan..berganda2 pahalanya bila berbuat ibadah n kebajikan di bulan yg mulia ni..semoga, kita sama2 mendapat rahmat-Nya..

To my beloved family..Esok hari pertama puasa...majoriti of my students excited gler nak balik umah masing2..berbuka ngn famili..aku pon same je sbnrnya..but..tangguhkan dlu niat tu coz aku nak balik next week je la..lame sket..huhuhu...so..utk mak, abah n seluruh ahli kluarga aku...slmat berpuasa...maaf atas sgala salah laku..bicara yg kasar dan ape2 yg sewaktu dengannya..

To my beloved friends..Bila berbicara tentang persahabatan...sedar atau tak...tak semua kawan yg kita kenal akan sentiasa meluahkan ketidak puas hatian pada kita...ape yg penting, nilai la smla sgla ape yg pernah kita buat atau katakan pada kawan2...kadang2 tak pernah terniat utk melukakan hati mereka..(so, beware..)tp, biasala...istilah tak sengaja tu sentiasa wujud..gurauan pon kdg2 sbnrnya menyakitkan hati mereka...maaf sekali lg..betullah kata orang..terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata..buruk padahnya...hati menangis, tak siapa yg tahu..maaf sebab kdg2 tak mampu menjadi kawan yg baik n tak mampu tolong ape yg perlu...maaf..dan maaf...masih dlm proses memperbaiki diri..hehehee..pada semua sahabat yg sntiasa berada di sisi aku tak kira waktu sedih apatah lg gembira..terima kasih..

Hanya sekadar peringatan utk diri sndiri dan org. lain..jgn takut utk mintak maaf..sbb..tak yah bayar pon..huhuhu..bila usia makin meningkat, pemikiran pon akan lebih matang..perlulah bijak utk menilai ape yg baik dan sebaliknya..

SELAMAT BERPUASA...PUASA..JANGAN TAK PUASA..

7 Comments:

  1. Ieda said...
    tak semua kawan yg kita kenal akan sentiasa meluahkan ketidak puas hatian pada kita...ape yg penting, nilai la smla sgla ape yg pernah kita buat atau katakan pada kawan2...kadang2 tak pernah terniat utk melukakan hati mereka...

    aku mohon ampun jika ada terkasar bhsa...kepeningan kepala spnjg ko jd sahabat aku...TQ 4 being my frenZ....
    MiMieku said...
    dh byk kali mintak maaf dgn ko........so,mohon maaf lg ek...sbb hari2 buat silap..jemputlah dtg umah...berbuka puasa....bwk bekal apa yg patut..sbb aku malas nak masak...huhu..mcm iye2 jek

    dan terima kasih kerana peringatan ko...sbb btul2 membuka lembaran baru dlm idup aku...chewahh,ayat mcm dlm novel...btw,terima kasih kerana sudi menjadi sahabat aku yg tak penah henti2 memberi nasihat kpd aku..aku terima dan aku cuba utk memperbaiki diri..

    sama ada ko dpt tolong atau tak,aku tak kesah pun..yg penting,at least ko dah bagi nasihat,itu lg terbaik dari segala-galanya....

    kem slm kat mak ko....mak aku pun kem slm kt ko...daaaa....
    dee said...
    huhuhu...hahaha..hehehehe..selamat berpuasa...
    GEODAIA said...
    aku tharu ar beb bace n3 ko nehh...tpkir-pkir segale kesilapan diri...pe2 aku pon nak mintak maap kat korang sme ehh...stakat nganjeng sket2 tu tak amek ati kann...huhuhuhu
    dee said...
    takde mase nak amik2 ati ni...coz..aku pon dh ade ati..hahahahhaa..

    bak kate mimie,"gnajeng"..huhuhu..
    Eja said...
    sedih lak baca... papepun slmt pose dee..mohon maaf atas sgala salah. dulu masa blajo x nakal sgt, bila dah keja ni tahap nakal dia btmbh lak.
    dee said...
    sy pon nak minta maaf ngn cik ja atas sgla salah silap..tak nakal, tak hepi la..huhuhu..

Post a Comment



 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com