Tuesday, December 7, 2010



Salam maal hijrah 1432, 7 disember 2010...harapan utk tahun baru..semoga tahun ni akan lebih2 baek dari tahun2 yg lepas...moga mendapat keberkatan dlm setiap pekerjaan yang dilakukan...semoga dimurahkan rezeki supaya dapat berkongsi dengan orang2 sekeliling, terutamanya keluarga tersayang...semoga amal ibadah lebih baek dan terjaga...semoga dipermudahkan jodoh yg baek2...semoga dilindungi dari malapetaka yang tak diingini.. dan semoga trus berbahagia dan mampu berbakti utk keluarga tersayang...pendek kata, semua yang baek2 la...

Sekadar berkongsi pengajaran dan pengalaman dari pembacaan..

Kadang2 kita perlu mengalah untuk menang,..sebab ada kalanya, bila kita rase kita dah menang, sebenarnya kita yang kalah...

Kadang2 kita mempersoalkan mengapa begini dan bukan begini...tapi kita lupa, sebenarnya, yg begitulah yg terbaik utk kita..

Kadang2 kita tahu semua yang berlaku ada hikmahnya..tapi kita tak pernah lari dari mempersoalkan puncanya...

Kadang2 kita asyik bercerita tntang buruknya seseorg itu, tapi kita lupa,..diri sndiri tak pernah sempurna...

Kadang2 kita gembira atas kejatuhan org lain...tapi, bila tiba wktu kita, org lain itulah yg kita cari..

Hidup bukan sekadar mencari redha manusia..tapi yg penting redha Allah S.W.T...

Hidup bukan sekadar menjaga hubungan sesame manusia..tapi yg penting hubungan dgn Allah...

Apa yg penting, setiap hari adalah proses utk kita belajar sesuatu, dan cuba memperbaiki kelemahan diri yang takkan pernah sempurna....


2 Comments:

  1. HIDAYAH HALIM said...
    DOUBLE THUMBS UP FOR THIS ENTRY...!!

    Kate2 lu btol2 syahdu derrrr...wat gua insap...huhuhu...

    Anyway...aku doakan walopon tahun baru neh kite da jaoh...persahabatan kite akan sentiase kekal...smoge tahun ni jugak lu ketemu jodoh...tak kesah la yg lu carik @ mak abah lu cari....ekekeke...
    dee said...
    hehe...tq2..bila dok sorg2 ni, sokmo la gua rajin muhasabah diri...huhu..

    aku pon harap persahabatan kita akan kekal selamanya sbb ko sahabat terbaek dari ladang gua..hahaha...
    aku nk cari sndri la jodoh..tak mau susahkan mak abah aku..huahuaha..(kuang ajaq lu ni)...

Post a Comment



 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com