Sunday, February 20, 2011

Jumaat, 18 Februari 2011...bertempat di auditorium kolej shahputra...satu ceramah agama bertajuk “SOLAT MENJANA BUDAYA KERJA CEMERLANG” telah diadakan...penceramah ialah Tuan Haji Mahmud bin Haji Mat. Ceramah yg disampaikan mmg tak membosankan langsung dan semoga dpt dijadikan panduan & dipraktikkan dlm kehidupan seharian..

Kesimpulan dari ceramah:- solat itu kewajiban semua orang ISLAM dan sememangnya diketahui oleh semua...perkara pertama yg dihisab di akhirat kelak ialah perihal solat...Cuma kekadang ada kalanya kita terlupa n buat2 lupa...betul la kata2 ustaz tu, kekadang bila terlalu sibuk ngn kerja dan terlalu seronok bergembira, lupa untuk mengambil masa yg sekejap utk mengadap ALLAH...pemberi rezeki yg satu...


Jawatan itu amanah...wlupun kekadang ada je rungutan, aku tau..kerja tetap kerja..aku sedang mencoba utk memotivasikan diri utk berkhidmat dgn sebaik mungkin sebab di sini la rezeki yg aku dpt utk bayar segala utang keliling pinggang aku ni...huhuhu...Dan akhir skali..mati itu pasti...tak kira muda or tua...bila dh smpai ajal...takde ape yg bleh dibuat dah....

Oklah..smpai sini je...aku ni bukanlah org yg terer bab2 agama ni...tak reti nk hurai lebih2 sebab diri sndrik pon tak bape nk betul & mmg byk sgt kelemahan diri yg perlu diubah...entry ni hanya sekadar berkongsi & peringatan kpd diri sndrik...

Ya Allah..berikanlah kami kekuatan atas setiap kelemahan dan kesukaran yg kami hadapi...aminnnnnn....

4 Comments:

  1. HIDAYAH HALIM said...
    wahh...leh jadik ustazah disah dah lu nehhhh...ekekek...bagos der lu wat entry cam nehhh...at least bagi kesedaran kat gua & follower lu & sape2 yg bace blog lu nehh...

    *selain dari solat2 wajib...cer lu wat solat istikharah...ekekek...lu paham kan maksud gua...hahahah...
    dee said...
    kehkehkeh...mekasih la atas nasihat lu tu..nnt gua try apply ek...huhuhu...
    NORAIN RAMLI / MEM AIEN said...
    tq sharing, moga bersama mengambil info dan manfaatkannya hehe
    Atikah said...
    sy pun termotivated jugak bile bace entry ustazah ni..hihihi

Post a Comment



 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com