Saturday, July 11, 2009


kata orang...rambut sama hitam, hati lain-lain
sebab setiap orang ada pendapat dan karakter masing-masing

kata orang...tak kenal maka tak cinta
bila dah kenal...pandai2 la untuk menilai sendiri baik buruknya

kata orang...cinta itu buta
tapi..cinta hanya buta bila terlalu ikutkan hati dan perasaan

kata orang...cemburu tandanya sayang
tapi..jangan sampai cemburu buta...seksa maa..

kata orang...buat baik dibalas baik
tapi, kadang-kadang...budi baik pun disalahertikan

kata orang...sekali gagal tak bermakna selamanya
tapi..ape yg penting..kesedaran utk bangun semula slps jatuh

kata orang...cakap pandailah
tapi..tak salah kalau sekadar untuk beringat-ingat sesama manusia

walau apa pun kata orang...pokok pangkalnya kembali la pada diri sendiri..belajar untuk menilai dan sayang diri sendiri dulu sebelum bijak untuk berkata-kata tentang orang lain..



8 Comments:

  1. Zalieda said...
    emm kata org...ko nie sengal dan poyo..tapi bagi aku...kekadang kata2 nasihat ko tu leh buat aku terfikir baik buruknya setiap tindakan....
    dee said...
    ida...kata orang..ko nie 100 kali lagi sengal dr aku..tapi bagi aku..ko 1000 kali lagi sengal dr aku sebenarnya...hehehehee..

    (persoalannya??sengalkah aku??)hahahaha...
    HIDAYAH HALIM said...
    kate orang..bia takot lipas...jgn takot kucing...hahahah...ye ke? Padahal lipas tu kecik je kan...
    Zalieda said...
    kata org...dayah berani ngn kucing..bagi aku setakat kucing tue..sapaer nk heran..kalu mimie memang dia heran sebb penakut kucing...hahahahhaha
    dee said...
    kate orang...aku takot ngn kucing..bagi aku..sori sket ek..bkn takut..geli je kdg2..(tgk spesis kucing tu la)

    malam ni aku nak wat operasi mencari lipas kat umah..hehehe..siap la kamu..huhu..
    HIDAYAH HALIM said...
    sori ar ko dapat masok bilik aku...huahuahuahuah...
    Mimieku said...
    huhu...kata org kunun..hehehe
    dee said...
    ske ati la...

Post a Comment



 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com