Thursday, December 24, 2009

Re: Buat Sahabatku..

Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh...

Kehadapan sahabatku dayah yg jauh di mata..dekat di hati..
Mungkin ko skrg sedang dlm kesesakan ibu kota cinta..Sungguh terharu aku membaca coretan daripada ko..sehingga menitis hujan di pagi hari yang dh nak masuk tengah hari ni..Tujuan aku menulis entry ni..adelah untuk membalas carutan ko..ooppsss...coretan ko malam td...hahaahaaa...
Bermulanya ketiadaan ko di rumah mlm tadi, pukul 10 malam je, aku dh mengunci sgala jenis pintu yg ada kat umah kita tu...kereta pon aku bawak masuk umah skali, utk rase lebih selamat...sgt bersusah payah aku masukkan kereta ke dlm umah, sehingga terpaksa mendapatkan bantuan dari brader bear di sebelah umah kita..

Buat pengetahuan ko..aku menjangkakan utk menepon uncle kanesan ko tu esok...tapi bila memikirkan yg esok adalah hari cuti umum..dan mungkin uncle tu pon nk gi jenjalan raya krismas,..aku terpaksa membatalkan hasrat ni...lagipun..aku ade aktiviti lain bersama sahabat2 zaman hingusan utk berjalan2 mencari keamanan dan pengalaman baru esok..tapi, ko jgn risau...aku rase ari sabtu or ahad ni akan kupaksa jugak uncle n auntie tersayang ko tu utk datang memotong sgla rumput dan pokok balak yg berkeliaran di halaman rindu umah kita tu..kemudian, akan aku curah ngn racun rumput...sehingga rumput tidak akan mampu lagi utk tumbuh secepat mungkin, insyaAllah...Nnt bila ko balik dri bercoti membuat persiapan mental n fizikal utk menempuhi semester baru akan datang, mesti ko terkejut melihat kawasan umah yg tak ubah seperti taman bunga, tempat ko ske dating kerana aku mungkin akan berkebun, menanam pokok bunga seperti bunga2 cinta, bunga emas, bunga mawar, bougainvillea, orkid dan kemboja berguguran...

Akhir kata...sekian sj coretan aku yg baik hati ni..slmt menjadi babysitter...slmat menjalani aktiviti yg berfaedah dan selamat pengantin baru (ucapan aku ni tolong sampaikan pada liza ngn saad)..jgn slh phm pulak..Sebelum terlupa..pasal latihan futsal..akan kuusahakan utk mempunyai semangat juang yg tinggi...tapi bak kata ko...disebabkan aku tak bape nk tinggi, so...mungkin semangat pon suam2 kuku aje la..lagipon, kasut futsal pon takdeeee...lastly..psl ko nk rembat aku ngn bola tu, aku tak kesah pon sbb sblm ni bukannya aku tak penah kena rembat ngn ko pon, kan...ingat ke tak???tak ingat pon takpe la...sbb aku tau...ko ni sokmo lupa drpd ingatttt...

Sekian...wassalam..
Ikhlas..tapi jauhhhh...;-)

7 Comments:

  1. HIDAYAH HALIM said...
    wahhhhhhh...setibenye ke rumah setelah selesai segale yg patot... tros aku tkinje-kinje bukak tenet untuk melihat feedback dari ko.. aku tau ko mmg slalu jadik org terawal yang bertindak dalam ape jua keadaan...ahah...

    sungguh terharu dan huru-hara aku membaca entry khas untuk aku nehh...ko jangan risau..segale nasihat ko tu akan masok ke tinge kanan aku dan kuar tinge kiri... hahahah..

    owh..pasai rembatan tu...aku tak lupe...tapi nak wat cam ne kan..da name pon men bola...biase la tuu.. aku bukan saje2 nak dajal ko...ko kan sahabat aku yang berhati mulia...heheheh
    dee said...
    aku mmg slalu jadik terawal..aku ni kan peminat kipassusahmati ko, wlupon ko hanyalah artis yg tak sempat nk launch kan album baru, stiap kali pas abis recording kat umah sndri...

    psl nasihat aku tu...kekdg tak sempat masuk pon ke telinga ko coz ditiup oleh hembusan angin bayu membawa diriku...

    last..aku akui aku mmg sahabat yg berhati2 di jalan raya...hahaha..
    HIDAYAH HALIM said...
    ahahahah...ko jek peminat kipassusahmati aku...almaklum je laaaaaa..ko sorang je yg slalu tgk nyanyian & lakonan aku kat umah tuu...muahahahah..
    dee said...
    aku kesian kat ko...so..tgk je la sgla jenis nyanyian n lakonan ko tu..dan yg aku mampu buat pas tu, geleng kepala...ish..ish..
    Mimieku said...
    selamat hari raya
    dee said...
    mimie bengonggg....
    Eja said...
    ko ikhlas ke tgk or ko terdesak n tersedak tgk dee...

Post a Comment



 
template by suckmylolly.com. flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com